Школа-родина - це заклад:
  • де виконується замовлення особистості бути конкурентноспроможною в суспільстві з ринковою економікою, уміти планувати стратегію свого життя, орієнтуватись у системі найрізноманітніших і неоднозначних цінностей, визначати своє життєве кредо, свій життєвий стиль;
  • де наявна педагогічна підтримка й захист виховання;
  • де утверджується культура життєвого самовизначення, культура життя;
  • де діяльність дитини постійно супроводжується ситуацією успіху;
  • де реалізуються ідеї особистісно зорієнтованої педагогіки;
  • де працює педагогічна гармонія.
Педагогічні принципи школи-родини:
  • школа-родина - це установа, де організоване не тільки навчання та виховання, а ' усе життя вихованців, не підготовка до життя, а саме життя;
  • принцип суб'єктності сприяє розвитку здатності учня розуміти своє Я в стосунках з іншими людьми й світом, осмислити свої дії, передбачити їх наслідки як для інших, так і для власної долі, оцінювати себе як носія власного досвіду;
  • принцип діалогічності допомагає усвідомити, що життя за своєю природою діалогічне. Кожна людина веде постійний внутрішній діалог із собою, сучасником, своєю совістю. "Бути, - зазначив М.Бахтін, - значить спілкуватися діалогічно. Коли діалог закінчується, все закінчується...". Істинний діалог відбувається тоді, коли кожна зі сторін володіє такою мірою свободи, що виключає позиції керівництва та підлеглості;
  • принцип пріоритетності творчої діяльності;
  • принцип наукового світосприймання, бачення проблем життя, свого місця в ньому, свого внутрішнього світу;
  • принцип духовного освоєння світу відповідно до віри, надії, любові.


Модель випускника школи-родини

Новій суверенній Україні потрібні нові люди, тобто так її громадяни, які характеризуються глибоко осмисленою життєвою позицією.
Випускник школи-родини:

  • володіє сформованою позитивною Я- концепцією, почуттям власної гідності й потребою в самореалізації;
  • вірить в свої здібності, можливості; постійно працює над саморозвитком, самовдосконаленням;
  • має достатній рівень життєвих компетентностей, знань, умінь і навичок;
  • має сформований моральний ідеал;
  • веде здоровий спосіб життя;
  • дотримується традицій, звичаїв та обрядів українського народу;
  • прагне жити у гармонії з самим собою і навколишнім світом;
  • має знання й уміння, що відповідають вимогам навчальних програм школи.
Кiлькiсть переглядiв: 226